Als je een webshop hebt, dan wil je omzet en het liefst natuurlijk ook winst maken. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw webshop eruit springt? Dat mensen juist in jouw webshop gaan bestellen en niet bij de concurrent? Het helpt natuurlijk enorm als je een brede basis hebt. Een goedlopende sociale media pagina met veel volgers. Maar kun je nog meer doen? Wachten tot mensen op je webshop klikken en een bestelling plaatsen kan enorm frustrerend zijn. Daarom is het slim om een online marketing bureau in te schakelen. Een online marketing bureau weet feilloos de weg in de wondere wereld van webshops, doelgroepen en klanten. En dat kan jij goed gebruiken!
Een online marketing bureau helpt je op je zoektocht naar een oplossing
Zo kunnen zij er voor zorgen dat jij hoger komt te staan in de online zoekmachines waardoor mensen eerder geneigd zijn om op jouw webshop te klikken. Ze kunnen je website optimaliseren en ervoor zorgen dat de salesfunnel een fijne ervaring is voor klanten. Ook kunnen ze naamsbekendheid voor je genereren. Dat wil echter niet zeggen dat jij heerlijk achterover kunt leunen en het online marketing bureau zomaar zijn gang kan laten gaan. Nee, online marketing is een kwestie van samenwerken. Van samen bepalen wat jij wilt bereiken en samen bespreken hoe de weg naar jouw doel te bewandelen.
Zorg dat je basis goed is
Het begint allemaal bij het begin. Je moet echt zorgen dat je webshop in de basis goed is. Gebruiksvriendelijk, up-to-date en voorzien van recensies. Natuurlijk wil je het liefst alleen goede recensies, maar ook daar zul je hard voor moeten werken. Staat er op je website dat als een klant voor 21.00 een item bestelt dat het dan de volgende dag in huis is? Zorg daar dan ook voor. Maak je beloftes waar. Is een artikel (tijdelijk) niet op voorraad, zorg dat dit duidelijk zichtbaar is. Je (potentiële) klanten willen duidelijkheid. Kost dat ze te veel moeite, dan zoeken ze wel een andere webshop.
Verkoop items die bij elkaar passen
Dan heb ik het niet over de kleur, maar heel simpel over kaarsen, kandelaars, bloempotten en ander decoratiemateriaal. Als je daarin eens een kwartetspel voor kinderen bij zet, dan past dat niet. Aan de andere kant, als je spellen voor kinderen verkoopt, kwartet, stoepkrijt, knikkers, bellenblaas en drie-op-een-rij dan gaat het nergens over als je er ook een aanbieding voor een pannenset tussen zet. Door een bepaalde branche te kiezen, zorg je ervoor dat je alleen verkoopt wat bij jou past. Schoenmaker, blijf bij je leest!